Navigation: /b/ - Random [Archive] | Search | Blowjobs | Archived.Moe | 4Archive.org [Home]
4chan archive logo
tried this last week and it went really well,...
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
You are currently reading a thread in /b/ - Random

Thread replies: 126
Thread images: 46
File: soundcloud0.jpg (170 KB, 2048x1536) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
soundcloud0.jpg
170 KB, 2048x1536
tried this last week and it went really well, lots of good shit shared around

so soundcloud thread!

i dont actually make any of my own music yet but slowly learning

just made my first mix the other day check it out if you have any interest in what i would consider quality bass/experimental/trap/hiphop

https://soundcloud.com/2-spoopy/vol-1

i just enjoy sharing new sounds with people
post what you like or make im interested in hearing!
>>
File: 1461826575941.jpg (74 KB, 605x807) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1461826575941.jpg
74 KB, 605x807
>>682705756
will bump with gifts from the unknown
>>
>>682705756
ill jump! i just posted something new today!

https://soundcloud.com/marc-laliberte/im-the-law-dredd-tribute
>>
Everyone should upload using .flac or .wav so your transcode is as close to flawless as possible.
>>
https://soundcloud.com/oswaldscult
real grungy, moloch is p good, also listen to just be yourself man
>>
>>682705756
you joined right at the beginning of its decline
poor OP doesn't even know what he missed
>>
>>682706937
i dont know many details about audio this way, care to explain a little more?
>>
File: image.jpg (444 KB, 1444x2427) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
image.jpg
444 KB, 1444x2427
>>682706631
good shit man! i can see that in a fucked up scene of a movie. i love the darkness it has
>>
>>682707075
.wav and .flac are lossless audio, and soundcloud is going to transcode/compress whatever you upload to 128Kbps - If you transcode a transcode, you lower the audio quality by compressing more than you need to.
>>
File: image.jpg (117 KB, 626x1024) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
image.jpg
117 KB, 626x1024
>>682707051
ive been there all along man, just going with the flow of the ever evolving music wave


>>682706970
damn i reallly enjoy that
>>
>>682707542
it's evolving into shit
>>
>>682707338
thx man! it was inspired by the music from Dredd.

>>682707427
thx for tips /b/ro!
>>
>>682707586
thats what i say whenever i look back on a genre

oh house is great!
oh dubstep is great!
oh d&b is great!
oh trap is great!
now im at whatever the fuck i post in the op is and will one day, probably think its shit
>>
>>682707671
No problem. Also, don't transcode a transcode into a lossless format, you're just wasting disk space. For example, don't take the 256kbps AAC audio stream from a YouTube video and convert it to .wav; Unless you want to burn a CD using WMP
>>
>>682707867
>>
>>682707938
damn, now i need research all this shit
>>
>>682707867
EDm in general, for the most part, is shit
and i mean that the industry is evolving into shit. Not talking about actual music. These streaming services are getting greedy as fuck with these whole "exclusivity" deals with artists.
>>
>>682707542
awesome, ill tell the frontman, he needs more praise
>>
>>682707867
ElectroSwing is great
>>682708161
I highly recommend it. You'll be downloading .flac torrents before you know it, and jamming to your favorite tunes in clarity you've never heard before. I'm a distributor/ripper.
>>
>>682708202
i know, soundcloud was the last straw for me with all these greedy fucks, but im still around for the ride


anyway thats what i enjoy doing, i wish i got paid for it haha. find quality electronic music from people who care about each sound you'll be hearing from beginning to end, the experience of the song.
not this shit you hear on the radio and a chunk of youtube, just shit pushed throw a straw to your ears. well i dont wanna hear that shit!
>>
File: 1461820484727.jpg (194 KB, 1071x1683) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1461820484727.jpg
194 KB, 1071x1683
>>682708382
caravan palace tho
>>
>>682708673
Amen, and Parov Stelar
>>
>>682708585
I like house music, like real house, none of that progressive house, nails on chalkboard shit.
I also like 90s house quite a lot.
>>
File: 1444194117287.jpg (223 KB, 1280x960) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1444194117287.jpg
223 KB, 1280x960
>>682708895
2 kings of the trade if you ask me.
seeing caravan palace over summer :]

>>682709032
i know what you mean, there is still good shit out there to dig for of that genre, but i hope you know what i meant about the vague evolution of electronic music
>>
>>682709377
yeah i understand. I used to DJ, and then i grew out of EDM, didn't like it much anymore, but i always loved the gear i had
>>
File: 1449275301693.jpg (55 KB, 539x960) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1449275301693.jpg
55 KB, 539x960
>>682705756


also if anyone wants the name of a certain song i can give it to you, dont have a tracklist up

middle is the juiciest imo
>>
Who can afford to stream music on their phone? Apps like soundcloud sucks data and ours impossible to afford.
>>
>>682709746
2006 did suck, i agree
>>
>>682709746
??????????
>>
File: 1445577878536.jpg (2 MB, 2000x1499) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1445577878536.jpg
2 MB, 2000x1499
ill post some shit i enjoy

https://soundcloud.com/jrobbdaproducer/carmack
>>
File: image.jpg (339 KB, 1280x960) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
image.jpg
339 KB, 1280x960
>>
>>>682709746 (You)
>2006 did suck, i agree
>>682709887
Seriously, unless you are grandfathered in some data plan, streaming media is completely not affordable. Who the heck can afford 15$ per Gb?
>>
File: image.jpg (2 MB, 3744x5616) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
image.jpg
2 MB, 3744x5616
>>682710952
>>
>>682709971
Soundcloud and other streaming music services sucks data on mobile devices.
>>
>>682711062
i get where you're coming from though
data can be expensive at times
>>
https://soundcloud.com/pseua/oceanside-road
Haven't seen one of these threads in a while
>>
File: image.jpg (354 KB, 1280x1281) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
image.jpg
354 KB, 1280x1281
>>682712580
nice man, love that atmosphere

saved
>>
>>682706382
look dis
https://soundcloud.com/radio-nada
>>
File: greatcircle1.png (1 MB, 1920x1200) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
greatcircle1.png
1 MB, 1920x1200
https://soundcloud.com/deltav-733858570/sets/dv-wips

none of them are really finished. Some need just mix and master polish.. others still incomplete.
>>
https://soundcloud.com/lund/vjflzpbkmerb
>>
https://m.soundcloud.com/hoxas

I do some experimental stuff. Idk if you guys gonna like it, but it's here anyway.

>>682705756
You got good music there, Op, keep it up.
>>
File: 1461956093826.gif (2 MB, 315x312) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1461956093826.gif
2 MB, 315x312
https://soundcloud.com/tempered_temper

shit on it idc
>>
File: 1445974491137.jpg (349 KB, 1500x1125) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1445974491137.jpg
349 KB, 1500x1125
>>682714795
interesting stuff, i think it needs more but the talent is definitely there

>>682714253
this is the more im talking about, it has depth and roundness, nice job


>>682714376
saved

>>682715780
indie isnt really my style but i can appreciate the work put into it, sounds really good man
>>
I make really shitty rap music, and I'm white
https://soundcloud.com/nick-flocka/
>>
Not a clue how Soundcloud works.
>>
>>682716746
press the big orange triangle on a song that interests u
>>
https://soundcloud.com/user-704598642-31970568
>>
File: 1445326018512.gif (985 KB, 500x259) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1445326018512.gif
985 KB, 500x259
>>682716746
click the link, listen to the pictures

>>682716550
haha not very good my man. just being truthful, its hard to rise up in that kind of music because so many people are sounding the same. was still nice to listen too
>>
Soundcloud.com/thefattitudeera

My buds have a podcast. Shits funny.
>>
fuck it

https://soundcloud.com/mikeysean/youre-a-little-f-up
>>
>>682717048
Honestly don't really get it. Think I'll have to do some research to study that this service is for. Plus this sounds bad for data if not on wifi.
>>
File: 1445987844581.jpg (336 KB, 1072x1440) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1445987844581.jpg
336 KB, 1072x1440
>>682717523
i dont know how you dont get it im thinking you're trolling, but whatevs

put this link in your address bar

https://soundcloud.com/2-spoopy/vol-1

click enter
once it loads press the big orange play button to listen to the song


repeat with anything in this thread or anything else
>>
File: 1462246424521.png (627 KB, 964x824) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1462246424521.png
627 KB, 964x824
>>682705756
what software u use /b/ro?
>>
some good techno:
https://soundcloud.com/lobster-theremin
>>
>>682716438
>indie isnt really my style but i can appreciate the work put into it, sounds really good man
it's not really indie, it's more retard folk for the most part
>>
File: 1448879837491.gif (2 MB, 360x289) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1448879837491.gif
2 MB, 360x289
>>682717883
i used virtual dj to live record that shit which is why there are so many mistakes

ive moved to ableton, figuring that shit out making a second mix
>>
File: 1443774298708.jpg (162 KB, 1280x851) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1443774298708.jpg
162 KB, 1280x851
>>682718052
ok whatever it is haha
that sound isnt for me
>>
https://soundcloud.com/user9498762/sets/schemin-zman-ep

shitty white rapper reporting in
>>
>>682717850
Thanks. Not trolling.
I think the problem is I'm on an Android phone. Cannot add toolbars.
>>
>>682718057
pirated or? i tried to pirate but no success with all the packs and shit u gotta get had me fucked up. i neeeeeed software. dope mix btw
>>
>>682705756
https://soundcloud.com/user9498762/sets/schemin-zman-ep

shitty white rapper reporting in
>>
File: 1444377500362.jpg (143 KB, 900x1600) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1444377500362.jpg
143 KB, 900x1600
>>682718292
oh i see, i recommend getting on a computer if you can with good quality speakers
>>
>>682718363
>>682718225

Im glitchin out boys
>>
File: 1459054529393.jpg (16 KB, 447x444) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1459054529393.jpg
16 KB, 447x444
>>682718363
all white rappers literally sounds the exact same
>>
File: 1451544861431.png (444 KB, 484x627) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1451544861431.png
444 KB, 484x627
>>682718309
me too man, but i need a teacher more first haha

virtual dj is free but you cant do certain things until you buy it

and ableton has a free 30 day trial
>>
>>682718363
i like ur style my dude
>>
https://soundcloud.com/calicojacked

hip hop instrumentals
>>
>>682718131
i know it's not for you. it's not for anyone

i feel like killing myself.
>>
>>682718821
Yeah? Thanks man.
>>
File: 1452736225231.jpg (323 KB, 1080x1920) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1452736225231.jpg
323 KB, 1080x1920
>>682719147
now but this emotion into a song and see wherethat gets us
>>
>>682719292
basically this
https://soundcloud.com/tempered_temper/why-do-i-fall
>>
https://soundcloud.com/sam_der_man
>>
File: 1460002025222.gif (994 KB, 500x283) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1460002025222.gif
994 KB, 500x283
>>682718785
for real dude whenever i listen to beats and shit i just wanna make my own so bad. so much respect for the producers theyre god tier same level as Michelangelo n shit. speaking of god...

https://www.youtube.com/watch?v=1Ea7jVf16PI
>>
File: skullnbonez23peart.png (387 KB, 421x424) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
skullnbonez23peart.png
387 KB, 421x424
www.soundcloud.com/mastergang/waves
>>
http://soundcloud.com/adam_yokum
>>
Hey guys, here is my band's page: https://soundcloud.com/whatdaf
mostly pop electro but also some r'n'b/rap
>>
https://soundcloud.com/deathcloset/enspartan
>>
>>682718363
collab? who makes ur beats?

https://soundcloud.com/calicojacked
>>
File: sgedab.png (470 KB, 505x504) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
sgedab.png
470 KB, 505x504
>>682705756
soundcloud.com/speed-gang-ent
>>
File: 1459913829446.jpg (61 KB, 600x450) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1459913829446.jpg
61 KB, 600x450
https://soundcloud.com/lwkee/oh-man
if you like relaxing vaporwave
>>
>>682722186
chill vibe. what sofware?
>>
>>682721369
for sure! If you could produce something a bit more hiphop oriented I would be down. I mostly get them from different sources online.
>>
File: 1449029490346.png (1 MB, 750x1334) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1449029490346.png
1 MB, 750x1334
>>682719761
ooooo baby

everything i post is what i wish i could make haha
>>
>>682722717
fl studio, windows 95
>>
>>682716438
>soundcloud
thanks!
Listen to all the ones on the DV list and "independence" they are pretty different but good quality. The other playlist is earlier stuff i am thinking about Resurrection
>>
File: 1460600001101.gif (1 MB, 375x211) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1460600001101.gif
1 MB, 375x211
>>682723379

vaporwave as fuck
>>
File: KKSliderCF.jpg (202 KB, 1500x2000) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
KKSliderCF.jpg
202 KB, 1500x2000
https://soundcloud.com/slim-nebuloid
>T
>Th
>The
>The d
>The do
>The dop
>The dope
>The dopes
>The dopest
>The dopest b
>The dopest be
>The dopest bea
>The dopest beat
>The dopest beats
>>
>>682723305
lol u got a boob fetish or somethin?
>>
File: 1461905113528.jpg (62 KB, 640x730) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1461905113528.jpg
62 KB, 640x730
>>682724186
>>
File: 1462067934301.png (1 MB, 1080x1084) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1462067934301.png
1 MB, 1080x1084
soundcloud.com/treeboy

its okay
>>
File: Haters.gif (2 MB, 400x224) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
Haters.gif
2 MB, 400x224
>>682724186
Too sophisticated for your puny mind hole
>>
File: K.K._Slider_Guitar.gif (496 KB, 460x356) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
K.K._Slider_Guitar.gif
496 KB, 460x356
>>682724482
never
>>
File: IMG_0036.jpg (298 KB, 1280x960) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
IMG_0036.jpg
298 KB, 1280x960
>>682724413
of course, i would assume most males do!

it also attracts a lot of attention to the thread

boobs and music come on m8!!!

https://soundcloud.com/danyal-2nd/danyal-deja-vu

my gf btw
>>
>>682705756
i mix and mess around with producing too
https://soundcloud.com/tra-pan/fuck-shit-up-vol-1
>>
File: zPJHjua.png (313 KB, 400x526) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
zPJHjua.png
313 KB, 400x526
>>682725485
mmmMMMM
>>
>>682705756
I just dropped my new single today.

https://m.soundcloud.com/user-216711491/love-deterrence-nightcore-desu-ne3
>>
File: 1450310891066.jpg (100 KB, 640x688) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1450310891066.jpg
100 KB, 640x688
>>682725485
haha the sap boys are fkn ridiculous
>>
>>682705756
Might as well post my last track before my computer broke.
https://soundcloud.com/electrokaplosion/woodlore-my-sweet-peace-electrokaplosion-remix
>>
>>682725875
love them, can't wait for sap 2 lol
>>
File: 1448008242498.jpg (208 KB, 1280x1128) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1448008242498.jpg
208 KB, 1280x1128
>>682725375
idk boobs are so 2012.

i been feelin aliens recently
>>
File: 1457679289892.jpg (94 KB, 680x1024) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1457679289892.jpg
94 KB, 680x1024
>>682726389
also never met anyone whose also heard of dr derg, so fuckin sad man it really hurts deep and i didnt even know him

you're mix is really fkn good so far btw


>>682726502
whatever makes you happy!
>>
https://soundcloud.com/midiboyz/bimyo-little-melon?in=midiboyz/sets/midi-v2-0 dis me
>>
>>682725875
so retarded*

>hurdurr im trying to be like chicago trappers


faggots
>>
>>682726727
i knew derg too, talked to him a few days before he died. super sad
>>
https://soundcloud.com/allevband/aquaman-allev-1
>>
The only edm aceptable is the riddim dubstep
sorry for my bad english
>>
File: face2.gif (929 KB, 500x450) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
face2.gif
929 KB, 500x450
https://soundcloud.com/paperfacemusic/easilyalone

>acoustic, vocals, lo-fi
>>
>>682726941
riddim is amazing but its not the only good edm
>>
File: 1443774949000.jpg (140 KB, 640x1136) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1443774949000.jpg
140 KB, 640x1136
>>682726775
if you knew they were doing it to be funny and it actually didnt sound terrible that might make you enjoy it a little more.
its just a joke side project

>>682726798
stfu

how?
>>
my shitty tunes
haven't made anything in a long time
ambient and hip hop mostly
"penny" is prob my favorite

https://soundcloud.com/user9220152
>>
Razo97 is a pretty dope hip hop artist I came across
>>
>>682726727
i know derg!!!!!!!!!!!!!
>>
>>682727186
hmm i see. well as long as theyre doing it ironically lol
>>
He's dope
https://soundcloud.com/thethizzler/razo97-layin-low-prod-purpdogg
>>
>>682727194
pretty good, liked the vocals in shwishers nd lean

https://soundcloud.com/calicojacked
>>
>>682728353
thanks man, my lil brother made the beat i rapped on it :)
>>
>>682728353
also cool music man i love chill stuff
>>
>>682705756
yeah me too OP, i just startedlearning all on my own and its not so easy but im trying i guess thats what counts

https://soundcloud.com/user-418756389
>>
>>682726727
thanks man i've been mixing for about a year now

RIP DERG
>>
File: 1452677375140.jpg (87 KB, 773x1280) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1452677375140.jpg
87 KB, 773x1280
>>682729153
btw how did he die?
last i heard it was uncomfirmed
>>
>>682728940
not so easy at all without a teacher

but i mostly do it for me and my enjoyment, but im also equally happy to share the sounds
>>
>>682729307
yea i haven't heard anything since i found out. i kind of assumed od but who knows.

hell maybe the guy who "talked to derg a few days before his death" knows
>>
>>682729830
oh i thought that was you who said that
>>
>>682729417
If youre OP i listened to what you shared and i myself like it. keep it up.

and yeah i do it for the same reason thats why i wanna learn more
>>
File: 1455433407934.jpg (1 MB, 1536x2268) Image search: [iqdb] [SauceNao] [Google]
1455433407934.jpg
1 MB, 1536x2268
>>682730049
yeah im op

thanks man i appreciate it

i love the depth and heaviness of your music, new follower and please post more
>>
https://soundcloud.com/whatdaf
Thread replies: 126
Thread images: 46
Thread DB ID: 34854



Navigation: /b/ - Random [Archive] | Search | [sexy] | 4Archive.org | [Home]

Navigation: /b/ - Random [Archive] | Search | [sexy] | 4Archive.org | [Home]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.
This is a 4chan archive - all of the content originated from them. If you need IP information for a Poster - you need to contact them. This website shows only archived content.
If a post contains personal/copyrighted/illegal content you can contact me at [email protected] with that post and thread number and it will be removed as soon as possible.